"sesungguhnya amalan yang dibawa kelak ada 3 iaitu pertama, amalan sedekah jariah..kedua, doa anak-anak yang soleh.. dan ketiga, ilmu yang bermanfaat"
.........DIHARAPKAN RUANGAN INI DAPAT MEMBERI ILMU YANG BERMANFAAT KEPADA PEMBACA DAN JUGA DIRI SAYA....



Wednesday 2 May 2012

satu taman lain jalan

beberapa peristiwa telah berlaku disekeliling aku sejak menjak ni. tp ada satu benda tu sampai sekarang aku teringat. emm..manusia..manusia...benar juga kata org kn.."rambut sama hitam, hati lain-lain"...."pergi sekolah sama-sama tapi dah besar keje lain-lain"..(ni aku reka)

dari perkara yang berlaku..apa aku dapati..kadang kala kita xleh nilai orang tu terlalu awal. mentang-mentang mula2 kita nmpk dia baik, tolong kita...xsemestinya dia baik pada segalan-galanya...dan juga mentang2 kita jumpa sorg tu marah kita tiba2 pada mula kenal dia..xsemestinya dia tu xbaik untuk selamanya...MAKA aku nak mention disini sebab tu sampai sekarang aku XPERCAYA pada 1st impresion...sebabnya..
.........."MANUSIA BISA BERUBAH DALAM SESAAT".......

dan lagi satu..kadang kala sesorang tu nmpk satu benda tidak baik pada sebahagian perlakuan dia..tp jgn xsangka sebenarnya dia ada banyak perkara lg yang baik dan kdg2 sangat baik pada lain2 perkara...mcm ustaz ni ckp ------>>.





kan..kan...dan lagi satu aku nak ckp yang kadang2 kita ni berada pada satu taman yang sama tp kita xtahu sebenarnya setiap org yang g kt taman tu ada perasaan mereka yg berbeza2, ada agenda mereka sendiri, ada halangan yg dia kne tempuhi nk g taman tu....bagi mereka yg wat benda baik kt taman tu ALHAMDULILLAH...tp bagi mereka yg wat benda xbaik tu..kita doakan mereka supaya sejahtera dan akan mendapat syafaat dariNYA......

No comments:

Post a Comment